Naujienos « Projektai Žurnalas PAR-PARMenininkaiMeno Kūrėjų Sąjunga



"DEZINTEGRACIJA 2046" / VIDEO IR ALTERNATYVIŲ KINO FORMŲ FESTIVALIS / KLAIPĖDA 2010
 
LAPKRIČIO 5 d.
Fotografijos galerija, Tomo g. 7, Klaipėda.
19:00
Video filmų programa:
„Saulės zuikučiai“ 01:23 / Paulius Sadauskas.
„Meilė“ 01:01 / Stiprus sliekas.
„Liūdesys“ 02:14 / Remigijus Venckus.
„Misija 1.3“ 01:27 / Vladas Balsys.
„Praeiti vaizdai“ 00:45 / Saulius Paliukas.
„Nauji Metai“ 04:02 / CO2&Tinte.
„Ceremin“ 00:20 / Domestic.
„Afganistano karo veteranai” 03:56 / Emilijus Jocas.
„Misija 1.3“ 02:02 / Vladas Balsys.
„Structure“ 04:13 / Francois Bellenger.
„Back and to the left“ 02:38 / Hart Snider.
„Daudanosių miško medžiotojai“ 01:13 / Julius Liubertas.
„Tinside Lido“ 08:42 / Akvile Aglinskaite.
„Grybai“ 01:00 / Stiprus sliekas.
„Death in Venine“ 17:29 / The Blue Noses Group.
20:30
Beno Šarkos filmo „Kar Kar M M“ pristatymas + performansas.
21:30
Liudo Andrikio medijų performansas „Pasiklydę interaktyvūs gaigalai“.
23:00
„After video&music Party” bare “Leika”.
 
 
LAPKRIČIO 6 d.
Fotografijos galerija, Tomo g. 7, Klaipėda.
19:00
Video filmų programa + "Ore kino įvykis 3":
„Sticked view“ 01:20 / Saulius Paliukas.
„Supynės“ 02:10 / Paulius Sadauskas.
„Maži džiaugsmai betono mieste slepias“ 03:14 / Andrius Gaigalaitis.
„Nogo“ 02:25 / No Budget.
„Nestlings of Sea“ 05:30 / Boris Kazakoff.
„Camara oculta“ 01:03 / Domestic.
„Liuksemburgas-Paryžius“ 12:45 / Aleksandras Šiekstelė.
„Pašteto Brolija. Košmaras“ 02:22 / Klaipėdos Alternatyvusis Kinas.
„Užkulisių simfonija“ 00:54 / Liudas Andrikis.
„Šuns vedžiojimas“ 01:12 / Paulius Karpas.
„La Tour Bleue“ 02:25 / Francois Bellenger.
„Aguonulė“ 03:14 / Paulius Ramanauskas.
„Psichedelic cry of little pig“ 00:59 / Stiprus sliekas.
„Mieste“ 04:33 / Vytautas Stanionis.
„Skersvėjis“ 00:29 / Paulius Sadauskas.
„Lost in Action“ 05:04 / Remigijus Venckus.
„Žvaigždutė“ 05:40 / Virgis Malčius.
„Klipaz“ 03:19 / Severina Paukštytė.
„Pasirodantieji“ 02:48 / Fiokla.
„Give Peace Of Ass A Chance“ 13:20 / Bruce La Bruce.
20:30
MeKuSa filmo „Žmogus su video kamera“ pristatymas + gyvas garsas.
21:30
Tobias Faar audio-vizualinis projektas “40 minučių garsinės tragedijos” (garsas - ambient, experimental electronic,
field-recordings, spoken word, modern poetry; vaizdas - Anglijos industrija, karo ideologijos ir gamta).
23:00
„After video&music Party” bare “Leika”.
 
 
 
Vadi MISERI
 
„DEZINTEGRACIJA 2046“ – REGIMYBĖ, ISTORIJA, ATEITIS
 
Medžių lapai nukrito (beveik). Paukščiai išskrido. Melancholijos gijos šliaužioja miestų gatvėmis ir ieško aukų. Artėjant
neišvengiamiems šalčiams snukučius nukabino net katinai. Taip prasideda ši istorija. Bet nesibaigia. Lapkričio 5-6 dienomis į
uostamiestį lyg koks ištikimas rudeniškas gandras grįžta „Dezintegracija“ – video ir alternatyvių kino formų festivalis. Šįkart jis
koncentruotas ir solidus. Du vakarai kūrybai ir pramogoms. Šnibždate, kodėl „Dezintegracija 2046“. Kas tai? Kodas, apartamentų
numeris, mįslė, futuristo sapnas, ilgametė veiklos strategija ar bereikšmė kombinacija. Nebūtinai turi paaiškėti kiekviena smulkmena,
festivalio rengėjai lieka ištikimi chaoso druzgams – jų vienintelių dėka mūsų kasdienybė yra gyva, o ne sterili laboratorijos patalpa.
 
 
STRUKTŪROS GEOMETRIJA
 
Festivalis kaip ir visi geri dalykai turi tam tikrą struktūrą – ji sudaryta iš stambesnių ir smulkesnių segmentų dermės. Abu vakarus
bus pristatomos ne tik trumpų video darbų programos, bet ir stambesni projektai. Vizualinę plotmę papildys „paraštiniai“ renginiai –
audiovizualiniai vyksmai. Festivalio vakarai baigsis ne kojų brūžinimu „žemyn-laiptais-einu-namo“, bet smagiais vakarėliais, skirtais
tam, kad vieni išsilygintų ir užsivilktų, o kiti atrastų netikėtai turį bohemišką kailį...
Trumpesnių video darbų programoje – kūrėjai iš Lietuvos, Ispanijos, Prancūzijos, Vokietijos, Rusijos, tradiciškai – Kosmoso platybių.
Anot „MeKuSos“ pirmininko ir „Dezintegracijos 2046“ organizatoriaus Dariaus Vaičekausko, kūrėjų iš užsienio darbuose (ispanų, rusų)
pastebima komiškumo proveržių, tuo tarpu lietuviški kūriniai mąslesni, niūresni. „Kaip ir kiekvienais metais programoje daug autorių,
daug formų, daug eksperimentinės raiškos“, džiaugėsi D. Vaičekauskas. Festivalio organizatorius stebėjosi ir netikėtu sutapimu,
„neplanuotai sulaukėme nemažai trumpų filmukų, kuriuos vienija miesto tema. Čia galima įžvelgti paralelę su „MeKuSos“ vykdytų
projektu „Žmogus su video kamera“.
 
 
ŠARKOS EPOPĖJA
 
Jau ketvirtą kartą vykstant „Dezintegracijai“, svarbiu jos elementu yra tapusi bene žymiausio ir unikaliausio uostamiesčio menininko
Beno Šarkos kontribucija. Šįkart penktadienį vyks jo filmo „Kar Kar M M“ pristatymas, kurį lydės performansas. Menininkas
„Dezintegracijos“ programoje pristato jau trečiąjį savo filmą.
B. Šarkos kūryba palieka įspūdį kiekvienam. Tai šamaniško sapno, primiršto mito ir unikalios istorijos, kurią kiekvieną sykį savaip
audžia žmogaus kūnas lydinys. Racionalumo pasaulyje sunkiai šifruojami B. Šarkos kūrybiniai tekstai išlaiko tam tikrą atsvarą –
įtampos lauką, plyšį kasdienybėje. Pakliuvus į jį sunku kalbėti apie baigtines ir kažkam pavaldžias formas, apie suvaržytas,
civilizuotas ir reglamentuotas mintis.
 
 
MODERNI ISTORIJA
 
Šeštadienio vakaro „vinimi“ galima įvardinti jungtinį septynių „MeKuSos“ narių projektą „Žmogus su video kamera“. Jo rezultatas –
dovana miestui, kuriame gyvenama. Tai dokumentinis filmas apie Klaipėdą, kuriuo siekiama pajusti miesto pulsą, įamžinti kasdienes
rutinas. Savas miestas dažniausiai „dėvimas“ jo net nebepastebint – filmu siekiama paskatinti atsimerkti ir naujai žvilgterėti į Klaipėdą.
„Žmogus su video kamera“ įdomus tuo, kad jis yra savotiška legendinio, sukurto prieš 80 m., Dzigos Vertovo filmo „Žmogus su kino
kamera“ parafrazė. D. Vertovo filmas buvo padalintas į segmentus, o uostamiesčio kūrėjai naudojosi jais kaip atspirties tašku, jungdami
savo miesto vaizdų rinkinį, siekdami užčiuopti pamatinius jo struktūros elementus. Buvo vadovaujamasi mintimi, kad jie yra universalūs
nepaisant geografinių, laikiškų ar kultūrinių aspektų. „MeKuSos“ kūrėjų projektas – pastanga surasti elementariąsias gaires, kuriomis
juda žmogaus gyvenimas miesto audinyje.
Tiesa, nors kūrėjai ir vadovavosi D. Vertovo filmo segmentais, nereikia tikėtis aklo sekimo kino grando pėdomis. Projekto dalyviai buvo
skatinami ne pasyviai rekonstruoti gautus segmentus, bet aktyviai fiksuoti ir interpretuoti laiko bei erdvės transformacijų sukeliamus
poslinkius. Specialų garso takelį kūrė eksperimentinės muzikos kūrėjai Armantas Gečiauskas (Arma) ir Žydrūnas Mačiulis.
 
 
POLITINĖ ORE PROGRAMA
 
Kaip ir pernai „Dezintegracija“ kolaboruoja su alternatyviais kino ir video partizanais „Ore kino įvykiu“. Pastarasis šiemet gana stipriai
angažuotas. Maištingai ir aštriai mėsinėjamos sustabarėjusios normalumo pažiūros – normali valdžia, normalus seksualumas, normali
religija... Kai kurių kūrinių autoriai koncentruojasi į juos kamuojančias idėjas kur kas giliau nei į tų idėjų raišką. Tokios neįprastos
strategijos rezultatas – maištingos ir kartais padrikos manifestacijos. Ir paties „Ore kino įvykio“ ganytojas Romas Zabarauskas
pastebėjo, jog „nepaisant autorių intencijų, „Ore kino įvykio 3“ filmai nebeteko estetinės reikšmės ir tapo politiniais įvykiais“.
Ypatingu šeštadienio programos baigiamuoju prieskoniu norisi įvardinti legendinio kanadiečio pornografo Bruce La Bruce, „Ore kino
įvykyje“ dalyvaujančio svečio teisėmis, kūrinio „Duok šiknos gabalui šansą“ („Give Piece Of Ass A Chance“) peržiūrą. Besityčiodamas
iš kairės radikalų, šis kūrėjas kaip niekad atvirai kelia juos į ekraną. Šis filmas atkartoja Pat Hearst istoriją: pagrobta turtinga mergaitė
noriai įsivelia į radikalių lesbiečių teroristinį judėjimą. Daugybėje kino festivalių dalyvavęs Bruce La Bruce gal ir kalba marginalia kalba,
tačiau jis tikrai turi ką pasakyti. Aišku, šio kūrėjo filmo peržiūra tik su „S“ ženklu.
 
 
MIŠRIOS PARAŠTĖS
 
Jau tradicija tampa tai, kad „Dezintegracija“ aprėpia ne tik video ir alternatyvias kino formas – čia pritinka ir audiovizualiniai projektai.
Penktadienį medijų performansą „Pasiklydę interaktyvūs gaigalai“ pristatys vienas iš „MeKuSos“ narių, garsėjantis kartoniniais žvėrynais,
Liudas Andrikis. Šeštadienį privalu nusiteikti Tobias Faar audiovizualiniam projektui „40 minučių garsinės tragedijos”.
 
 
 
© MeKuSa / 2008-2010